Gratis frakt över 300.- Varor postas alla vardagar Full returrätt
Payment cards


Ofta ställda frågor (FAQ)

Har solglasögonen UV-skydd?
Ja självklart har våra solglasögon 100% UV-skydd och alla våra solglasögon är CE-märkta. CE-märket garanterar att de europeiska kraven gällande säkerhet, hälsa och miljö är uppfyllda.

Vilka solglasögon passar till mig? Hitta din ansiktsform
Det är svårt att rådge dig till vilka solglasögon som passar dig bäst, men vi har utformat några hjälpmedel som kan hjälpa dig en bit på vägen till rätt val. Hitta vår guide här

Vilken är den bästa solglasögonstorleken till mig?
Vilken är den bästa solglasögonstorleken till mig? Det kan verka svårt och jobbigt att handla solglasögon på nätet när man inte kan prova dem först, men vi har gjort en måttguide som kan hjälpa dig med att hitta de bågar som passar dig bäst. Hitta vår guide här

Vad är polaroid-solglasögon?
Polaroid-solglasögon har fördelen av att glaset tar bort reflexer och bländning som ger extra komfort i förhållande till vanliga solglasögon, till exempel när du kör bil. Polaroidglasögon är också kända för att vara fantastiska om du är ute och fiskar eller seglar. Då glaset tar bort reflexerna från vattenytan resulterar det i att du kan se djupare ner i vattnet och inte blir störd av speglingar.

När får jag mina beställda varor?
Vi gör allt för att betjäna våra kunder så snabbt som möjligt och skickar därför våra varor VARJE dag. Så om du beställer innan kl 15 så skickar vi dina varor samma dag. Vi skickar allt som A-brev..

Jag har inte fått en orderbekräftelse på min mail?
Om du precis har gjort en beställning där betalningen gått igenom så borde du ha fått en orderbekräftelse på den mailadress du uppgett vid beställning. Den skickas automatiskt efter en genomförd beställning. Om du inte fått en orderbekräftelse kan det bero på att du antingen skrivit fel mailadress eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräppost. I din mailprogram kan du lägga till en funktion om att mail från oss inte ska uppfattas som spam. På det sättet undviker du att våra mail hamnar i spamfiltret nästa gång du handlar hos oss :). Om du inte hittar din orderbekräftelse där heller och du inte är säker på om beställningen tagits emot, är du alltid välkommen att kontakta oss.

Kontrollerar ni varorna innan ni skickar ut dem?
Ja, vi kontrollerar alltid varorna innan de skickas ut till dig, för att säkra oss om att bara perfekta solglasögon kommer hem till våra kunder.

Hur kan jag se om solglasögonen finns på lager?
Alla våra varor som du hittar på hemsidan finns på lager. Om det ändå skulle vara så att en beställd vara är slutsåld, så får du naturligtvis ett meddelande om detta. Du kan välja att antingen få pengarna tillbaka eller byta varan till en liknande vara.

Är betalningen säker?
Ja, mycket säker. Vi använder oss av den bästa online-säkerheten. Hela vår hemsida är krypterad med https-säkerhet, i varje steg i köpsprocessen. När du skickas vidare till betalningsfönstret så är det SSL-krypterat och därför kan du vara säker på att dina upplysningar aldrig delas med några andra, inte ens med oss. Sunlooper uppfyller alla säkerhetskrav till E-handel
Så du kan känna dig helt trygg när du handlar hos oss.

Delas mina personliga upplysningar med andra?
Hela vÃ¥r hemsida är krypterad med Https-säkerhet, i varje steg i köpsprocessen. När du skickas vidare till betalningsfönstret sÃ¥ är det SSL-krypterat och därför kan du vara säker pÃ¥ att dina upplysningar aldrig delas med nÃ¥gra andra, inte ens med oss.  

Vad är era returregler?
Varan ska returneras i samma skick och mängd som den är mottagen.
Tillsammans med varan SKA det finnas en retursedel som du fyllt i.
Varan ska returneras i ordentligt emballage, vi rekommenderar att du returnerar varan i samma emballage som du tog emot den i.  
Du står själv för kostnaden när du returnerar en vara.

Ã…terbetalningen av varan sker inom 7 dagar efter att vi tagit emot din retur.
Returen skickas till :
Sunlooper.se
Safirgangen 121
DK-2300 København S

Har ni tagit emot min retur?
Har ni tagit emot min retur? Vi behandlar returer 1-2 gånger i veckan och pengarna blir återbetalda till den betalandes konto inom 7 dagar. Håll utkik efter om dina pengar inte redan kommit in på ditt konto igen. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor på support@sunlooper.se. Vi är redo att hjälpa dig.

Får jag alla mina pengar återbetalda?
Får jag alla mina pengar återbetalda? Ja, vi tar såklart inte ut en avgift för dina returnerade varor. Du betalar däremot själv frakten för din retur, om det inte är så att det är fel på varan eller att du fått fel produkt skickad till dig.

Vad gör jag om det är fel på varorna som skickas hem till mig?
Vad gör jag om det är fel på varorna som skickas hem till mig? Vi gör allt vad vi kan för att inga defekta varor skickas från oss. Skulle det mot förmodan hända att det är något fel på din vara är du mer än välkommen att kontakta oss på support@sunlooper.se eller skriva till oss på livechatten. På det sättet kan vi få bytt din vara så snart som möjligt.

Har ni en butik / hämtningsplats?
Nej tyvärr har vi ingen fysisk butik. Vi kan tyvärr inte heller erbjuda en avhämtningsplats eller ett ställe där du kan prova solglasögonen först.
Men vår hemsida har öppet 24 timmar per dygn, och vi har alltid 14 dagars returrätt på alla köp.

Andra frågor?
Om du har andra frågor eller undrar över någonting, är du alltid mer än välkommen att kontakta oss via mail: support@sunlooper.se eller på vår livechatt här på hemsidan.